Category: International


Houston, Oct 22 :  Three people were killed and four were injured when a gunman open fired at a Milwaukee spa in Wisconsin at around 11 am. The firing was on a two-story building.

After further investigation a propane tank was found near the building baffling the police for it to be accidently left by a contractor or it being intentional.

Image

Police suspect 45 year old Radcliffe Franklin Haughton who has surrendered all his weapons to the police. Turns out his wife worked at the same spa. Haughton has a history of abuse and has tried to harm is spouse n several occasion after which she moved to court. A restraining order was filed against Haughton from owning a firearm.

Brookfield Police Chief Dan Tushaus has said that they are unclear of Haughton’s motive. However the police is not looking for additional suspects and has claimed the community to be safe.

Image

Police are yet to figure out order of event after interviewing several victims and suspects. After complicated inspection of the building and its several treatment rooms, Haughton’s body was found in a locked room.

Victims were taken to the nearby hospital and staff and been put on lock down.

Image

It as been alleged that  tension between Haughton and his wife had reached serious levels of terrorism. Zina Haughton claims that her husband threatened to burn her with acid and kill the whole family with gas, also threatening to kill her if she contacted the police. Several rows between the couple were noticed by neighbors and friends where Haughton especially expressed neurotic behavior.

Although Zina Haughton said that her husband did not posses any guys, police do suspect that Haughton had a long black and silver object in his hand which they presume was a gun.

This is the second incident to take place this year, the first where Wade Michael Page a 40-year-old army veteran and white supremacist shot in a Gurudwara killing 6 sikhs.

Advertisements

Media in Oman

Main source of local news and entertainment in Oman- Oman Tv

Since the form of ruling in Oman is a monarchy, article 31 of the Oman’s basic statute grants freedom of press. However there are 4 English dailies, The Times of Oman, The Tribune, Muscat Daily and Oman Daily Observer. Along side these there are weekly editions like The Week, Magazines like Black and White that are printed in all color on glossy pages and are free for distribution. However in terms of content, all the four dallies carry the news mostly taken from sources like Reuters, AFP, Gulf news etc. News that can cause any amount of tiff in any part of Oman is not encouraged to be published, however during the labor riots; every newspaper reported the happenings of the city in great detail.

In terms of feature writing, these dailies cover restraint opening, interior ideas, automobiles etc and are more leisurely of sorts. International news is also carried but not in great detail. Mostly local news is given top most priority for the front page. There are approximately 20 periodicals published in the sultanate, a number of them by sections of the government. They include: Jund Oman (Soldiers of Oman, a monthly magazine of the Ministry of Defence), Al-Ghorfa (Oman Commerce, a bi-monthly with a circulation of 10,500 and published by Oman Chamber of Commerce and Industry), Al-Omaniya (Omani Woman, a monthly with a circulation of 10,500), Oman Today (a bimonthly with a circulation of 20,000 that covers leisure and sports), Al-‘Akidah (The Faith, a weekly with a circulation of 10,000 covering politics), Al-Mazari’ (Farms, a weekly journal of the ministries of Agriculture and Fisheries, and of Petroleum and Minerals).

The most dominant form of media is the radio, for both news and entertainment. Several radio stations like Oman FM and Hi FM have headlines at least 4 times a day. Radio and television are overseen by the ministry of information. BBC news carries their FM radio station from Masirah islands and relay their news in English, Arabic, Urdu, Farsi, Hindi and Pashto to the main city of the Muscat. Radio Sultanate of Oman and Radio Salalah were founded in 1970 to ward off anti Omani propaganda that was being broadcast from South Yemen.

Oman television was started in 2000 boasting 177 television transmitters from Muscat and Salalah mot of them being solar powered. Most of the information relayed is less western and more regional.

Internet media began in Oman in 2000 with Times of Oman being the first to have an online edition with millions of hits, followed by Muscat daily, a newspaper started in 2009 and has the largest circulation currently. However Times of Oman remains to be the oldest since it was started 1979. Also, Media in Muscat is heavily censored. Most of the news room consists of Indian staff and reporters and very few Arab locals. Not many sites in Muscat are blocked how ever discussion sites like Sablat Oman did manage to run into trouble when Ali Al Zuwaidi had written a story about corruption in Oman’s telecommunication sector. Soon Sablat Oman was blocked.

Oman definitely has potential for Media since most of the population of Oman is concentrated in rural Oman, Newspapers do not serve the purpose. The educated expatriates would prefer news from their hometown. Radio and television seem to be coping up.